Selasa, 7 Februari 2017

.:: Short Trip Ke Thailand | Part 3 ::.

sambungan Short Trip To Thailand | Part 2...

25.12.2016 - Ahad

yeeaahhh,, merry crismes di obersea,,, hahahaha,,, kagum? saje jek,,, bangun² lapo,, pastu bangun lambat pulak tu,, semua orang da check out... hahaha,, nasib la,, nikmat abis tido katil beso, bantal peluk beso,,, eehhh... 

ikat rambut pun kat kete... lambat bebeno la ni... hihi


semua da siap kami pun tahan tut tut untuk ke tempat makan... bergelumang la kami 11 org dalam tut tut tu sampai kan MRK terkeluar dari landasan,,, kekeke,,, tak pe tak bahaya kalau jatuh pun bole kejo lagi... hihihi




ok da sampai tempat untuk sarapan... lupa pulak nak snap gambo kedai,,, so far semua makanan di sini sedap... nasi kerabu ada, mee sup ade, roti canai pun ada... jom makan
 

stall mee sup

stall nasi kerabu




nin diyaaaaaa,, sedap nya nasi kerabu itu,,, teringat²...



apa yang,,, macam tu sekali makan,,, ish ish ish



siap makan kami ke hotel semula amik kereta untuk menuju ke Songkla.. kat sana ade pantai Samila yang ade patung ikan duyung... ok best best bole rendam kaki... hihi... jom kita pegi...




kat sini masa lambat 1 jam dari waktu Malaysia ye,,,

transformers yang jadi jaga,, hebat hebat,,, hihi

bawak kete ye Yang,,, isteri nak tengok permandangan sambil berangan

walaupun jalan nya 2 lane tapi jangan laju² sebab simpang dari kiri dan kanan merata.. tetiba jek ade kereta mintak jalan...


lebih kurang 30 minit berjalan sampai la kami di Pantai Samila... mana² pantai nampak sama je kan... hihi... jom cari parking kita jalan ke gigi pantai, amik² gambo, lepak² kejap sambil gossiping dengan mak mertua,,, huhuhuhu


kuat angin,,, sampai beralih MRK jauh dari aku,, hihihi




baris sedia.. ! hahaha,, 



suami teman isteri rendam kaki,,, adeehhh pedih pedih pedihhhhh


sayang sangat, terima kasih untuk semua nya...

ni la ikan duyung tu,, nampak nenen nya,,, hihihi

lepak² jap sambil makan buah

mak mertua, suami dan pakcik

amboi,, sedap nya.. makan ape tu...

abis da explore pantai samila tu kami patah balik ke Hatyai untuk pegi beli² barang ke baju ke cenderahati ke ape la semua... ape ntah nama pasar ni... MRK tak de lain nak beli suar pendek suar panjang suar sukan suar kecik.. semua suar,,, dan semua nya dapat beli... kekeke



3x kami ke kedai acik ni,,, sib baik pandai cakap melayu,, senang urusniaga,,,


lepas siap semua kami pun gerak balik ke Danok untuk keluar dari Thailand ni... nasib baik la border tak jem macam JB - Woodlands,, lengang lapang bole golek² kat jalan... hihi,, sebelum tu makan dulu makanan Thailand sebelum balik Malaysia ye... lapo ni...


meehun sup, ayam goreng, laicikang, nasi goreng

last pose di Thailand,,, beli stok buah bebanyak sebelum balik Malaysia... pelam nya sedap rangup² gitu... hihihi.. jalan terus je tu da bole kuar ke Bukit Kayu Hitam



percutian masih belum berakhir, kami ke Penang pulak... nak jenjalan sana... lagi pun da penat sangat da dok dalam kete je dari tadi kan,, pak mertua sajes tido di A-Raudhah area Nasi Kandar Beratur tu... homestay apartment... 3 bilik katil double decker,,, RM420... bole la rehat kan badan mandi manda susun balik bonet kete yang da macam hutan tu,, kekekeke



eh belom bole tido,, lepas mandi kami pegi makan nasi kandar dulu.. cukup kan syarat bila da sampai sini... MRK kata bole la,,, sedap jugak,, lepas makan baru balik tido... 

zzzzzzzzZZZZZZZZzzzzzzz


Short Trip Ke Thailand | Part 1
Short Trip Ke Thailand | Part 2
Short Trip Ke Thailand | Part 4

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...