Isnin, 12 Oktober 2015

.:: Rendang Ayam Pencen | Noxxa ::.

untuk pertama kali dalam hidup aku masak ayam tua/pencen... beli ayam ni pun sebab nak try noxxa,, kalau tak, tak mimpi la nak beli... abis resepi aku google, tanye jiran dan akhir nya aku buat resepi rendang sendiri ikut ape yang hadeerrr kat dapo,,, huhuhu....

Bahan:

Cili Kering*
Ayam Pencen 1 ekor
Bawang Besar*
Bawang Putih*
Serai*
Halia*
Lengkuas*
Kunyit*
Rempah Rendang
Kerisik
Santan
Gula Melaka
Daun Kunyit
Garam
(semua sukatan aku ikut suka aku,, huhu)


stir fry cili blender dan bahan² tanda * (blender tau) sampai garing...  masuk kan rempah rendang, masuk kan ayam, santan dan gaul sebati, tutup periuk hp selama 40 minit,,, ingt 40 minit tau...


cukup time, bunyi bip bip, release wap, bukak penutup... stir fry lagi sikit sambil² tu masuk kan kerisik, garam, gula, daun kunyit... gaul sebati... rasa mengikut citarasa korang,, siap !!!

ni la baru aku dapat makan ayam pencen sampai ke tulang,, bersih tulang ayam aku kongkang,,, dia punye lembut, moist pergghh memang tip top,,, nanti nak buat lagi nak makan gitu jek... ecehhhh... da la ayam pencen ni murah,,, jimat mat mat,, hihihi

selamat mencuba...

da da ~ ~

5 ulasan:

Nor Sarah berkata...

Cer kongkang tulang lembu ... kikikiki

ibuyati berkata...

Mai dapatkan pc noxxa pd harga istimewa. Pm 019-2494819 tq

ibuyati berkata...

Sapa beli piuk dgn ibu, ibu bagi 4 ebook resepi noxxa percuma: #1.Aneka nasi #2. Aneka lauk #3. Aneka bingka #4. Aneka resepi manis. 4 ebook cuma rm10 bagi yg taknak piuk.

Tanpa Nama berkata...

��

Tanpa Nama berkata...

😉

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...